Bana bunlarla gelme...

Sana kadınların uğradığı şiddetten bahsedildiğinde,

-- ama erkekleri de dövüyo kadınlarla diyerek gelme bana...

Sana trans bireylerin haklarından söz edildiğinde,
--ama onlar ellerinde usturalarla insanlara saldırıyo diyerek gelme bana...

Sana gençlerin cinsel sağlık, üreme sağlığı haklarından bahsedildiğinde
--ama o zaman herkes herkesle yatar yargısıyla gelme bana...

Sana evet yine sana, eşcinsellerin hakarından bahsedildiğinde
--ama onlar her önüne gelenle yatıyo diyerek gelme bana...

Öncelikle bu argümanları duymaktan gına geldi. Ancak sadece bu değil, nasıl olur da övündüğün onca eğitime rağmen iki dakika düşüncelerinin içinde içler dışlar çarpımı bileme yapamıyorsun.

Kimse senden kimseye acımanı istemiyor. Seks işçiliğini bir meslek olarak söylediğimizde, "ama yazıkk başka seçim hakları yok ondan" diyerek hak veriyorsun. Kimse senden acımanı beklemiyor ki. Sen bir avukat olduğunda, "ahh canımmm yalan söylemeyi çok seviyodu ancak avukat olabilirdi" dememizi mi istiyorsun karşılığında?

Yani bir insan sadece istediği için bir meslek seçemez mi? Hem de bal gibi.

Ancak bazen bazı şeyler seni bazı yerlere sürükleyemez mi? Bal gibi... Mesela ben öğretmen olmayı başta istememiştim ama oldu işte. Önemli olan, eğer bu durumdan mutlu değilsem elimde bir başka alternatifi düşünebileceğim fırsatın olmasıdır. Bu nasıl benim öğretmenlik örneğimde geçerliyse, diğer tüm meslekler için de geçerli olabilir. Bu insan olmanın özündedir.

Erkeklerin şiddete uğradığı gerçeğini söylediğin kadar erkekler karılarından dayak yemiyordur inan bana. Sen sadece erkekliğini sorgulamak istemiyorsun, belki içinde bir yerlerde o şiddeti haklı kılan hücrelerin vardır.

Aynı şey cinsel yönelim ve cinsiyet kimliği için de geçerli. İlla ki etiketleyerek, hep "başka"sını yaratıp kendini sıyıracaksın değil mi işin içinden.

Asıl nefret ettiğim de, insan hakları alanında çalışan homofobikler. Bana hava atmak için yanımda çılgın savunucu görünüp, iki eşcinselle sokakta görünmekten korkan ama buna da hep "mantıklı" bahane bulanlar.

Sen bu ülkede tecavüze uğrayan kadını suçluyosun, hak etmiştir diye. Yahu tecavüz edenin hiç mi suçu yok?

O nedenle bana bunlarla gelme kardeşim... Sinir ettiniz pazar pazar... Bi de anlayış beklemiyorlar mı?

0 comments:

Copyright © 2008 - Nobody's Wife - is proudly powered by Blogger
Blogger Template