Kafka da aşık olurmuş nabeerr!

Kafka birkaç gündür beni ilişkiler üzerinde tekrar derin düşüncelere daldırdı. Ne var ki düşünüp düşünüp bundan para kazanamayacak olduktan sonra, örneğin istenmeyen kıllarımız için ağcılar, kilolarımız için diyetisyen - spor salonları var. İstemediğimiz ilişkiler için kim var? Evliysen avukatlar falan var ama bir kıl gibi ya da yağ gibi o ilişkinin sökülmesini sağlıyor mu hayır? Hele hele "resmi" olmayan bir ilişki içindeyseniz. Kim söyleyin bakim kim sizi o ilişkiden çekip çıkartır ya da ilişkinin sağından solundan biraz kırpar?


İşte ben le bişey olmak istiyorum. Gerçi Kafka'nın bana düşündürdüğü bu değil, demek ki bu içimde varmış...

Kafka'yı nasıl bilirsiniz? Dava'yı, Dönüşüm'ü okuyup hastası olanlara Milena'ya Mektuplar önerilir. Böylece değişik bir manyaklığa bağlayın. Kimse mükemmel değildir kardeşim, asosyal - süper zeki - süper yazarlar bilem aşık olur. O kadar.

Bir yazarın öldükten sonra mektuplarının, günlüklerinin çıkması beni bazen kurmaca şeklinde işkillendirse de(Puşkin'in gizli güncesi için örneğin) genellikle olaya mahremiyet hakları açısında bakıyorum. Alırken, ilk sayfaları çevirirken sanki ayıp birşey yapmışım, adamın çekmecesinden birşey aşırmışım gibi hissediyorum sonrasında da amaaan 1950lerden beri kaç kişi okumuş kardeşim ben mi kusur kalayım diyerek girişiyorum kitaba.

Kitapta ilginç notlar da var; "kişilik haklarına saygı gereği çizilmiştir" diye. Uleyn adamın ne sıklıkta öksürdüğünden tutup her ince detayını verip, başkası hakkında söylediklerine mi kişilik hakkı diyoruz?!İlginç.

Neyse, mektupları okurken siz de ilişkiyi yaşıyorsunuz. O alevli başlangıçlar, doymak bilmeyen yazışmalar, her satırla her mektup sayfasıyla birlikte yaşamalar... Rüyalara girmek... Onunla yaşamak... Öyle ki görmekten çekinmek, hem yüz yüze aynı tadı vermeyeceğinden korkmak hem de özellikle Kafka'nın ilişkiyi batıracağı korkusu...

Tabi sonrasında beklenenin gerçekleşmesi ve mektupların yetmemesi... Daha fazlasının gerekliliği ama ne olduğunun bilinmemesi...

Mektup dilemmasını öyle vermiş ki Kafka, kendi kaleminden... ve aslında bunun niyetinde olmadan.

Lisede okusaydım bu kitabı hayatım bambaşka olur muydu acaba?

0 comments:

Copyright © 2008 - Nobody's Wife - is proudly powered by Blogger
Blogger Template