Ay içeriden bilgi sızdırıyorum mınınınının, bana hasta olun mınının

Reklamını yapmayı göze alarak bu satırları yazıyorum, http://www.wingmandergi.com/agustos09 adlı bir dergi varmış meersem.


Hemi de editörü bir hatun... Ne kadar güçlendirici bir durum değil mi? Derginin 3/4'ü hetero erkekler için kadınları kullanma kılavuzu. Diğer yarısındaysa izleyici yorumları, kitaplar falan var.

Film önerileri bile "evde hatunla izlenebilecek ve izlenemeyecek filmler" olarak ikiye ayrılmış. Tabi ki izlenebilecek filmler kadını ya korkudan ya da ağlamaktan yanındaki erkeğin koynuna sokturacak cinsten filmler.

Gerek erkekler tarafından gerekse de kadınlar tarafından "aa bakın size içeriden bilgi veriyorum ehi ehi ehi" tavırlarını çok basit, aşağılıkça ve değersiz gördüm.

Bir keresinde, bir ayrılık sonrası ortamda olan eski bir erkek arkadaşım (evet biliyorum garip) beni bir köşeye çekip, "erkekler ya adi doğarlar ya da sonradan adil olurlar" demişti. Gülmemek için kendimi zor tutmuştum. Hayatım boyunca çeşitli şekillerde bu tür irili ufaklı, "içeriden" bilgilere maruz kaldım. Ay aslında erkekler olarak biz öyleyizdir böyleyizdir gibi.

Yine aynı şekilde bir kadının çıkıp, tüm kadınları temsil ederekten, ya işte biz hayır deriz ama aslında hayır demek istemeyiz, bize pahalı şeyler alın, gururumuzu okşayın gibi saçmalaması çok bayağı kaçıyor.

He bir de tamamen buna özgü bir dergi çıkartmak... ne denir ki?

Kadını aşağılayan, ikincil duruma düşüren bir yaklaşımı destekleyen ve karşılığında "beni sevin erkekler, benim hastam olun" gibi bir yaklaşım görüyorum.

Yanarım yanarım, bu tür yaklaşımların doğal seleksiyonla aklı başında, heteroseksizmi sorgulama kapasitesi olan, kadına insan gözüyle bakan erkekleri eleyeceğine yanarım.

0 comments:

Copyright © 2008 - Nobody's Wife - is proudly powered by Blogger
Blogger Template